close
Γιατί έχω συχνά ανάγκη για γλυκό;

Γιατί έχω συχνά ανάγκη για γλυκό;

28 Μαρτίου 2017
giati eho anagki gia gluka

Γράφει η Σκεύη Σάββα Ευσταθίου, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Τα γλυκά περιέχουν πολλές θερμίδες γιατί αποτελούνται κυρίως από  λίπος π.χ κρέμα γάλακτος,βούτυρο και από μεγάλη ποσότητα ζάχαρης.

Οι θερμίδες αυτές ονομάζονται κενές θερμίδες γιατί δεν απαιτούν από τον  οργανισμό μας  να χρησιμοποιήσει το περιττό λίπος που έχει αποθηκευμένο και να χάσει βάρος και δεν περιέχουν απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

Γιατί ζητάω συχνά γλυκό:

1.Κακή διατροφή.

Όταν το πρόγραμμα διατροφής δεν είναι ισορροπημένο και αποτελείτε κυρίως από απλούς υδατάνθρακές (λευκό ψωμί,λευκά δημητριακά,ζάχαρη,χυμοί),τότε ανεβαίνει γρήγορα η γλυκόζη στο αίμα και εξίσου γρήγορα μειώνεται με αποτέλεσμα να δημιουργούνται μικρά υπογλυκαιμικά επεισόδια  και το άτομο να έχει συνεχώς την αίσθηση της πείνας και να λειτουργεί σαν φαύλος κύκλος.

Σε αντίθεση με την κατανάλωση σύνθετων υδατανθράκων (ψωμί και δημητριακά ολικής άλεσης,λαχανικά)η γλυκόζη ανεβαίνει στο αίμα αργά και σταθερά και δεν δημιουργεί το αίσθημα της υπογλυκαιμίας.

2.Ορμονικά σύνδρομα.

Υπάρχουν ορμόνες όπως η ινσουλίνη ή ορμόνες της εμμηνόπαυσης  οι οποίες όταν δεν είναι ρυθμισμένες τα άτομα νιώθουν πιο έντονα την ανάγκη για γλυκό. Ρυθμίζοντας τις ορμόνες αυτές κυρίως με σωστή και ισορροπημένη  διατροφή  το άτομο απαλλάσσετε από την έντονη επιθυμία για γλυκό.

3.Έλλειψη ύπνου.

Δεν έχει σημασία μόνο τι κάνουμε όταν είμαστε ξύπνιοι αλλά και πόση ώρα ξεκουράζεται ο οργανισμός μας, έτσι ώστε να αποδώσει καλύτερα την επόμενη ημέρα. Η έλλειψη ύπνου αυξάνει τις ορμόνες του στρες στον οργανισμό και όταν ένα άτομο είναι κουρασμένο αναζητά τροφές που δίνουν γρήγορα ενέργεια και συνήθως αυτές είναι τα γλυκά.

4.Ψυχολογικοί παράγοντες.

Δεν είναι τυχαίο ότι πολλά άτομα έχουν παρατηρήσει ότι όταν είναι αγχωμένα ή στεναχωρημένα καταφεύγουν στα γλυκά. Στο μυαλό μας λειτουργεί σαν ένα αίσθημα ανακούφισης η κατανάλωση ενός αγαπημένου γλυκού η οποία δυστυχώς διαρκεί πολύ λίγο και έχει συχνά σαν αποτέλεσμα τις τύψεις γιατί στην ουσία δεν αλλάζει τον λόγο που νιώθουμε έτσι απλά είναι μια στιγμιαία απόλαυση.

5.Πείνα.

Όταν αφήσουμε τον οργανισμό μας να πεινάσει πολύ ,τότε είναι λογικό να καταναλώσουμε οτιδήποτε είναι εύκαιρο ή μπορούμε γρήγορα να το προμηθευτούμε.

Γι’ αυτό πολύ συχνά ακούτε την φράση “μικρά και συχνά γεύματα”έιναι απαραίτητα σε μια σωστή διατροφή γιατί μόνο τότε τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα μας δεν έχουν έντομα σκαμπανεβάσματα. Έκτος από το πρόγευμα που είναι το Α και το Ω της διατροφής και τα κυρίως γεύματα είναι τα ενδιάμεσα σνακ τα οποία δεν πρέπει να παραλείπουμε. Καλές επιλογές είναι τα φρούτα,οι ξηροί καρποί,τα λαχανικά,μπάρες βρώμης,δημητριακά ολικής άλεσης κ.α.

6.Πειρασμοί.

Στο σπίτι πάντα θα υπάρχουν πειρασμοί με την συνήθη δικαιολογία ότι  είναι  για τα παιδιά ή τους ξένους και φυσικά στο εργασιακό περιβάλλον λόγω εορτών ή άλλων καταστάσεων. Όσον αφορά τα παιδιά καλό θα ήταν να μην είναι συνέχεια εκτεθειμένα στα γλυκά γιατί άθελα τους χωρίς να το έχουν πραγματικά ανάγκη να τα υπερκαταναλώνουν. Πειρασμοί και κοινωνικές υποχρεώσεις δεν θα σταματήσουν ποτέ να υπάρχουν,ούτε χρειάζεται κάποιος να αποφεύγει τις κοινωνικές συναναστροφές για να έχει ισορροπημένη διατροφή απλά πρέπει να έχει ένα μέτρο.

Μην υποτιμάτε τον εαυτό σας ,όλοι μπορούν να τα καταφέρουν αρκεί να θέλουν!

 

Σκεύη Σάββα Ευσταθίου, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Μέλος CyDA DIET και ΣΕΕΤΤΔ
Τηλ: 24250997
Email: s.savva.diet@gmail.com
www.diet-cyprus.com

Comments

baby and dog

10 λόγοι γιατί τα παιδιά σας πρέπει να έχουν κατοικίδιο

17547422_10159107927225377_1726926843_o

Lemon party για την Οφηλία!

Εγγραφή στο Newsletter
Κάνε εγγραφή στο newsletter για να λαμβάνεις αποκλειστική ενημέρωση για τα πιο σημαντικά νέα, δώρα και διαγωνισμούς
Never display this again