* Φώτο εξωφύλλου:Φήμη Χατζηγιάννη
Τα εμπόδια φάνταζαν σαν ψηλά κύμματα, το ταξίδι προς τις Παγκύπριες Εξετάσεις ήταν εξαιρετικά δύσκολο. Αυτό δεν σταμάτησε ούτε την μαμά του Νικόλα να παλέψει με νύχια και με δόντια αλλά ούτε τον Νικόλα να αποδείξει τι αξίζει. Ναι, ο Νικόλας μας, ο μαθητής με εγκεφαλική παράλυση, κατάφερε να εξασφαλίσει την θέση που επιθυμούσε στο Παιδαγωγικό Τμήμα της Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κύπρου.
Παρακαθίσει στις Παγκύπριες με διαφοροποιημένο γραπτό παρά τα προσκόμματα του Υπουργείου Παιδείας και άνοιξε το δρόμο σε παιδιά με αναπηρία να διεκδικήσουν με τη σειρά τους μια θέση στην Ανώτατη Εκπαίδευση της Κύπρου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η μητέρα του Γιούλα Πιτσιάλη, σε ανάρτηση της το πρωί της Τρίτης σημείωσε ότι όταν προσπάθησε να δει τα αποτελέσματα των Παγκύπριων Εξετάσεων, διαπίστωσε ότι δεν ήταν καταχωρημένος ο κωδικός υποψηφίου στο σύστημα.
Σε ανάρτησή της αναφέρει:
«Να βάζεις ξανά και ξανά τον κωδικό και να μην τον έχει καν καταχωρημένο . Άντε πάλι, ξανά εκτός. Να τηλεφωνάς στην Υπηρεσία εξετάσεων όπου πολύ ευγενικά σε ρωτούν εάν έκανες λάθος τον κωδικό. Τους εξήγησα ότι ο κωδικός δεν είναι λάθος αλλά ότι το παιδί έχει αναπηρία ( και όλη την διαδικασία που έγινε για να δώσει εξετάσεις)»
Η ανακοίνωση του αποτελέσματος ότι ο Νικόλας εξαφάλισε θέση στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου, ήρθε μέσω επιστολής που απέστειλε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Κύπρου προς το Υπουργείο Παιδείας.
Σε ανάρτησή της η κ. Πιτσιάλη αναφέρει:
“Ο Νικόλας δεν ήταν μέσα στα αποτελέσματα των Παγκύπριων εξετάσεων .. βλέπετε το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας δεν αναγνωρίζει ακόμη ότι οι ευλογες προσαρμογές σε ένα γραπτό για να δίνει πρόσβαση στον μαθητή με αναπηρία πρέπει να είναι μέρος της όλης διαδικασίας ..
Δεν εννοεί να συμπεριλάβει τα παιδιά με αναπηρίες σε μια ενιαία διαδικασία.. χρησημοποιεί «ειδικές» εξετάσεις , ειδικές διαδικασίες , ειδικούς κανονισμούς .. και πάει λέγοντας. Το ΥΠΠΑΝ έριξε το μπαλάκι στο Πανεπιστήμιο Κύπρου να αποφασίσει ,εαν θα προσφέρει την θέση στον μαθητή .. δεν μπήκε στον κόπο καν να αναλύσει τα αποτελέσματα του Νικόλα , δεν μπήκε στον κόπο να δεί βάσει των αποτελεσμάτων του εαν περνούσε στο πανεπιστήμιο και να μας ενημερώσει όπως τους άλλους 5049 υποψήφιους. Ο Νικόλας περίμενε την άλλη διαδικασία .. για τις άλλες Παγκύπριες τις «ειδικές» , για τα ειδικά παιδιά με τις «ειδικές ικανότητες».. ειρωνικά το γράφω..)
Τελικά πέρασαν κανονισμό κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των «ειδικών» τους αντιλήψεων, αυτών των διαχωριστικών , που προωθούν για τα παιδιά με αναπηρίες..
ειδικά για να δικαιολογήσουν την εισαγωγή του Νικόλα στο πανεπιστήμιο με άλλη διαδικασία.. και να μην αφήσουν περιθώριο σε άλλα παιδιά με αναπηρία να έχουν ευλογες προσαρμογές όταν αυτά τις χρειάζονται μέσα από μια ενιαία διαδικασία.
( Εδώ ο κανονισμός που πέρασαν στα μουλωχτά )http://ucy.ac.cy/legislation/volumeb/5.1.2.htm
Όπως και να έχει ..
Ο Νικόλας μπήκε στο πανεπιστήμιο με την αξία του , με τους βαθμούς του ! Όσο και να προσπαθουν να υποβιβάσουν την προσπάθεια του δεν θα τα καταφέρουν.
Σήμερα είναι μέρα χαράς δεν θα σας επιτρέψουμε να μας την καταστρέψετε”