close
Πώς να βοηθήσετε τα παιδιά σας να γίνουν πιο ήρεμα με τον διαλογισμό

Πώς να βοηθήσετε τα παιδιά σας να γίνουν πιο ήρεμα με τον διαλογισμό

16 Ιανουαρίου 2021
dialogismos sta paidia

Γράφει η Χάρις Μαραθεύτη – Κλινική Διαιτολόγος & Δασκάλα Γιόγκα για Παιδιά

Ο διαλογισμός έχει αποδειχθεί πως μπορεί όπως και στους μεγάλους να μειώσει το στρες στα παιδιά, να βελτιώσει τη συγκέντρωση, να βοηθήσει στην ηρεμία και να σταθεροποιήσει τον εσωτερικό κόσμο του παιδιού. Έχει αποδειχθεί πως μειώνει τα συναισθήματα της κατάθλιψης, θυμού και άγχους, αυτό βοηθά τα παιδιά να βελτιώσουν τις σχέσεις στο σπίτι και στο σχολείο. Μπορεί επίσης να αυξήσει την ενέργεια τους, τη ροή του αίματος και να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Ο διαλογισμός μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να έχουν περισσότερη ενέργεια και συγκέντρωση κατά την διάρκεια της ημέρας ή να τους βοηθήσει να χαλαρώσουν λίγο πριν τον ύπνο.

Μπορείτε να ενθαρρύνετε το παιδί σας να καθίσει ήσυχα σε ένα σημείο για 5-10 λεπτά την ημέρα.

Κάποια απλά βήματα που μπορούν να βοηθήσουν είναι:

1. Δημιουργήστε μια ήσυχη, χαλαρωτική ατμόσφαιρα. Πηγαίνετε σε ένα ήσυχο δωμάτιο, σβήστε τηλέφωνα, τηλεόραση, ζητήστε από τους ανθρώπους γύρω σας να μην σας ενοχλήσουν, χαμηλώστε τα φώτα, μπορείτε να βάλετε κάποια απαλή χαλαρωτική μουσική, και μπορείτε να καλύψετε τα μάτια του παιδιού σας και πιθανότατα θα χρειαστείτε και μια κουβέρτα!

2. Αφήστε το παιδί σας να επιλέξει είτε να καθίσει, να ξαπλώσει, να βάλει τα πόδια του επάνω σε ένα τοίχο, όπως αισθάνεται πιο άνετα!

3. Μπορείτε να τους βοηθήσετε να καθαρίσουν το μυαλό τους, καθοδηγώντας τους με απαλή φωνή να επικεντρωθούν στην αναπνοή τους (αναπνοή μέσα και έξω) – κάποτε τους βοηθά να τοποθετήσουν το χέρι τους στην καρδιά τους ή την κοιλιά τους για να νιώσουν την αναπνοή τους. Μπορούν να επικεντρωθούν σε έναν αριθμό ή ένα σύμβολο που εμφανίζεται μπροστά τους. Μπορείτε ακόμα να τους διαβάζετε μια ιστορία ή να συγκεντρωθούν στην χαλαρωτική μουσική (που μπορείτε να βρείτε στο διαδίκτυο).

4. Προς το τέλος μπορείτε να τελειώσετε με ένα ελαφρύ μασάζ στα πόδια ή στο κεφάλι, ή μπορείτε να ξυπνήσετε το παιδί σας χαϊδεύοντας τους απαλά με ένα φτερό. Μετά βοηθήστε ο ένας τον άλλο να σηκωθείτε και να τεντωθείτε μαζί.

5. Στο τέλος ρωτήστε και συζητήστε μαζί με το παιδί σας πώς αισθάνθηκαν κατά τη διάρκεια και μετά το διαλογισμό και τελειώστε με μια όμορφη αγκαλιά J!!

Χάρις Μαραθεύτη

Κλινική Διαιτολόγος & Δασκάλα Γιόγκα για Παιδιά
Ιδιοκτήτρια του Kids Yoga & Cooking Classes with Haris

Tel:99720235       Emailharismaratheftis@gmail.com 

Facebook:  Kids Yoga & Cooking with Haris

Comments

grandma

Αγαπημένη μου κόρη, ο ρόλος της γιαγιάς δεν είναι το babysitting

baby and daddy sleeping

Μωρά και ασφαλές co-sleeping: οι κανόνες