close
Ο σίδηρος στην διατροφή μας

Ο σίδηρος στην διατροφή μας

15 Μαρτίου 2017
o sideros stin zoi mas

Γράφει η  Σκεύη Σάββα Ευσταθίου, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Ο σίδηρος είναι ένα από τα πιο πολύτιμα μέταλλα για τον οργανισμό και το θετικό είναι ότι υπάρχει σε αφθονία στην φύση έτσι ώστε να μπορούμε με σωστή και ισορροπημένη διατροφή και να καλύπτουμε τις ημερήσιες μας ανάγκες.

Αρχικά να πούμε ότι υπάρχουν 2 είδη σιδήρου,ο αιμικός και ο μη αιμικός σίδηρος.

Ο αιμικός σίδηρος βρίσκεται στα τρόφιμα ζωικής προέλευσης όπως είναι το κρέας,τα πουλερικά και το ψάρι. Αυτό το είδος του σιδήρου δεν χρειάζεται ενισχυτές, μπορεί από μόνος του να έχει μια επαρκής απορρόφηση.

Ο μη αιμικός σίδηρος βρίσκεται στα τρόφιμα φυτικής προέλευσης όπως λαχανικά,σουσάμι,βρώμη,ξηροί καρποί κ.α. Αυτό το είδος του σιδήρου χρειάζεται ενίσχυση από βιταμίνη C για να επιτύχουμε καλύτερη απορρόφηση. Άτομα τα οποία είτε είναι χορτοφάγοι είτε απλά αποφεύγουν την κατανάλωση κρέατος θα πρέπει να δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στους σωστούς συνδυασμούς.

Οι γυναίκες συχνά και λόγω έμμηνου ρύσης ή στην εγκυμοσύνη φαίνεται να έχουν μεγάλη ανάγκη για την κάλυψη του σιδήρου .

Για να επιτύχει ένα υγιείς οργανισμός την απαραίτητη πρόσληψη σιδήρου δεν αρκεί να παίρνει συμπληρώματα αλλά να έχει μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή. Τα συμπληρώματα από μόνα τους δεν μπορούν να καλύψουν επαρκώς της ημερήσιες ανάγκες γιατί υπάρχουν και συστατικά που εμποδίζουν την απορρόφηση του.

Για μεγαλύτερη απορρόφηση συνδυάστε τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C και φολικό οξύ όπως π.χ πορτοκάλι,φράουλες,μπρόκολο,λεμόνι,πιπεριές.

Αντίθετα τροφές πλούσιες σε καφεΐνη και ταννίνες (καφές,τσάι,σοκολάτες ) και ασβέστιο (γαλακτοκομικά) μπορούν να μειώσουν την απορρόφηση του σιδήρου είτε από την τροφή είτε από τα συμπλήρωμα διατροφής.

Σε περιπτώσεις όπου ένα άτομο έχει σωστή διατροφή αλλά χρειάζεται συμπληρώματα όπως π.χ στην εγκυμοσύνη ή άτομα με το στίγμα της μεσογειακής αναιμίας τότε η χορήγηση των συμπληρωμάτων πρέπει να είναι καθημερινή για όσο χρονικό διάστημα απαιτείται και να απέχει από τρόφιμα αναστολείς που αναφέραμε προηγουμένως.

 

Σκεύη Σάββα Ευσταθίου, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Μέλος CyDA DIET και ΣΕΕΤΤΔ
Τηλ: 24250997
Email: s.savva.diet@gmail.com
www.diet-cyprus.com

 

Comments

pos epilego paidiatro

Πώς και πότε πρέπει να επιλέγεται ο παιδίατρος;

paidiatrikos proliptikos eleghos

Παιδιατρικός Περιοδικός Προληπτικός Έλεγχος – Βασικές Γνώσεις για Γονείς

Εγγραφή στο Newsletter
Κάνε εγγραφή στο newsletter για να λαμβάνεις αποκλειστική ενημέρωση για τα πιο σημαντικά νέα, δώρα και διαγωνισμούς
Never display this again