close
Πώς πάμε πίσω στην ρουτίνα και στην σωστή διατροφή, μετά τις διακοπές!

Πώς πάμε πίσω στην ρουτίνα και στην σωστή διατροφή, μετά τις διακοπές!

5 Ιανουαρίου 2017
epistrofi-routinas

Γράφει η Χάρις Μαραθεύτη – Κλινική Διαιτολόγος & Δασκάλα Γιόγκα για Παιδιά

Μέσα στις γιορτές των Χριστουγέννων συνήθως, μικροί και μεγάλοι λένε πως έχουν καταναλώσει διάφορα φαγητά και γλυκά τα οποία συνήθως δεν καταναλώνουν, ή τουλάχιστο όχι σε τόσες μεγάλες ποσότητες! Το καλύτερο σενάριο είναι να έχουμε απολαύσει βέβαια διάφορα ωραία και νόστιμα φαγητά και γλυκά αλλά να μην έχει επηρεάσει τόσο το σώμα μας! Είχαμε μιλήσει ήδη για το τι θα μπορούσαμε να κάνουμε για να το αποφύγουμε αυτό…. δηλαδή να προσέχαμε τις ποσότητες, να συνεχίζαμε με κάποιες καλές συνήθειες όπως να καταναλώνουμε καθημερινά φρούτα και λαχανικά, και να συνεχίζαμε κάποιο είδος γυμναστικής!

Εδώ θα μιλήσουμε όμως για το τι μπορούμε να κάνουμε από ΤΩΡΑ!

Σημαντικό είναι να μην πανικοβληθούμε, ακόμα και αν έχουν μπει κάποια κιλά, ξέρουμε πως αν πάμε πίσω στην ρουτίνα μας θα εξαφανιστούν και αυτά τα έξτρα κιλά! Ειδικά στα παιδιά που ξέρουμε πως ο μεταβολισμός τους είναι και πιο γρήγορος, θέλουμε να τα βοηθήσουμε να μπουν γρήγορα πίσω στην ρουτίνα και να αποφεύγουμε οποιοιδήποτε σχολιασμό για το πόσο έχουν καταναλώσει ή αν σας φαίνεται να έχουν βάλει κιλά! Τα παιδιά το αντιλαμβάνονται και οι ίδιοι και τέτοια σχόλια δεν βοηθάνε καθόλου! Κάθε άλλο, μπορεί να φέρει και το  αντίθετο αποτέλεσμα!

Τι κάνουμε από εδώ και πέρα:

  • Προσπαθούμε να εξαφανίσουμε σιγά σιγά τα γλυκά που έχουν μείνει. Πχ στην επομένη επίσκεψη σας πάρτε για δώρο λίγα σοκολατάκια / μελομακάρονα!
  • Αν κάτι αρέσει ΠΑΡΑ πολύ στα παιδιά σας, πέστε τους ότι μπορείτε να το ξαναφτιάξετε κατά την διάρκεια του χρόνου! Ποιος είπε πως πρέπει να τρώμε μελομακάρονα μόνο τον Δεκέμβριο; Aυτό θα τους δημιουργήσει μια καλύτερη σχέση με το φαγητό αφού θα νιώθουν πως δεν χρειάζεται να τα καταναλώσουν όλα τώρα αφού σύντομα πάλε μπορούν να τα ξανά απολαύσουν !
  • Μετά από πολλά τραπέζια (συνήθως πλούσια σε λιπαρά, θερμίδες ) φτιάξτε μαζί με τα παιδιά σας ένα πιο υγιεινό εβδομαδιαίο πρόγραμμα! Ρωτήστε τους πιο είναι το δικό τους αγαπημένο υγιεινό ή ακόμα καλύτερα υγιεινό ΚΑΙ χορτοφαγικό φαγητό για να εντάξετε στο πρόγραμμα σας!
  • Ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να συνεχίζουν να είναι δραστήριοι κατά την διάρκεια των γιορτών. Αν έχουν κλείσει για τα Χριστούγεννα οι δραστηριότητες που κάνουν ενθαρρύνετε τα να βρουν κάτι άλλο να κάνουν που τους αρέσει εξίσου, μπορεί να είναι χορός στο σπίτι, κρυφτό με τους φίλους, βόλτα με τον σκύλο ή με το ποδήλατο!
  • Και τέλος ποτέ μην χρησιμοποιείτε άσχημες συσχετισμούς για το φαγητό και το σώμα τους. Πχ ‘Αν φας αυτήν την σοκολάτα θα παχύνεις’ ή ‘Πως έχεις γίνει έτσι; δεν σε χωράνε τα ρούχα σου’ ή ‘Εσύ μόνο πελλάρες τρως.’ Αυτά τα σχόλια δεν βοηθάνε ΟΥΤΕ τους μεγάλους, σκεφτείτε πόσο πληγώνουν τα μικρά παιδιά! Σαν γονείς το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να δίνετε πιο υγιεινές επιλογές όταν θα ζητήσουν κάποιο γλυκό. Και επίσης να τους εξηγήσετε ότι μόνο όταν τρώμε μια διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, όσπρια και λιγότερα κρέατα, λιγότερα φαγητά πλούσια σε λιπαρά και ζάχαρη… μόνο τότε το σώμα μας μπορεί να λειτουργήσει κανονικά και να μας έχει όσο δυνατούς και υγιείς επιθυμούν να είμαστε. Και μετά θα πρέπει να αφήσετε το παιδί σας να αποφασίσει μόνο του.

Χάρις Μαραθεύτη

Κλινική Διαιτολόγος & Δασκάλα Γιόγκα για Παιδιά
Ιδιοκτήτρια του Kids Yoga & Cooking Classes with Haris

Tel:99720235       Emailharismaratheftis@gmail.com 

Facebook:  Kids Yoga & Cooking with Haris

Comments

cosleeping-mehri-pote

Κοινός ύπνος (bed sharing – co-sleeping): μέχρι πότε;

time-out-paidia

Καρεκλάκι σκέψης, χαλάκι “η σκεφτούλα” και άλλοι μέθοδοι διαπαιδαγώγησης: πόσο βοηθητικά είναι τελικά;

Εγγραφή στο Newsletter
Κάνε εγγραφή στο newsletter για να λαμβάνεις αποκλειστική ενημέρωση για τα πιο σημαντικά νέα, δώρα και διαγωνισμούς
Never display this again